Muskeltræning og gotvedgymnastik

Et 5 ugers træningsforløb hvor vi øger din muskeludholdenhed med kroppens egen vægt som belastning. Vi sørger for god udspænding til sidst.

I løbet af dette korte træningsforløb får du tilrettelagt et træningsprogram, som du kan udføre hjemme.

Hver gang vil der være:

  • Opvarmning, hvor der fokuseres på at varme alle kroppens muskler op og langsomt øge tempoet.
  • Gennemgang af de øvelser, der skal trænes på den dag, så du kan vælge passende belastning.
  • Udspænding og opsamling på dagens træning, med tid til noter.

Vi vil træne muskeludholdenhed, altså øvelser du kan udføre mindst 10 og højst 30 gange.

Alle øvelserne vil være med din egen krops vægt som belastning, og det vil hovedsageligt være helkrops-øvelser. Altså øvelser, hvor du træner flere muskelgruppers samarbejde, samtidig med at du bliver stærkere.

Inspirationen kommer fra totalbevægelsen, som styrker vores motorik, og fra de funktionelle øvelser fra crossfit.

De første gange vil vi fokusere på at finde de rigtige øvelser til dig, så du får passende udfordring, og får øvelser som du kan udføre hjemme. Du skal regne med at udføre 15 minutters træning 1 – 2 gange hjemme mellem hver gang.

Dette skulle gerne betyde, at træningen gør dig i stand til arbejde fysisk i længere tid uden at blive overbelastet.